Rishada Con 2012
Ve dnech 1.-3.6. 2012 se v Miroslavi konal už třetí Rishada Con v Miroslavi, což byla akce zaměřená především na hraní volnočasových turnajů mimo jiné u příležitosti vydání rozšíření Planechase 2012. Kromě čtyř plánovaných turnajů se také grilovalo, pivo teklo proudem a proběhlo také několik předpůlnočních a popůlnočních draftů. K vidění bylo mnoho neobvyklých a unikátních situací, ovšem podařilo se mi zaznamenat jen několik z nich, u kterých jsem byl. Se svými proto můžete přispět do fóra.
Jako první se hrál v pátek večer retro turnaj dvouhlavého obra se startovacími balíky edice Time Spiral. Tyto balíky už se nevyrábí a každý obsahoval karty za tři boostery. Otvíraly se různé zajímavé kusy, za našeho obra to byly např. foilový Eron the Relentless , Tormod's Crypt, Avatar of Woe, Akroma, Angel of Wrath a foilové Academy Ruins.
Balíky jsme nakonec hráli červeno-černý se spoustou ničení a modro-bílý s různými triky. Jeden takový trik byl Fool's Demise, který nám v průběhu jedné hry nakradl ve spojení s kouzly z druhého balíku několik bytostí a pomohl nám k nepřekvapivému vítězství. Nakonec jsme si se skóre 2:1 vyhráli ještě další čtyři boostery.
Hlavní turnaj víkendu bylo prerelease balíků pro Planechase 2012. Každý hráč si vybral jeden balík, kde bylo také 8 karet světů a 2 karty fenoménů. Nejpopulárnější balík byl Chaos Reins hrající všech pět barev spolu s Maelstrom Wandererem. Já jsem hrál zeleno-bílý Savage Auras.
V prvním kole na mě vyšel stůl pouze o třech hráčích. Ovšem po chvíli hraní se mi podařilo vyházet si dva 7/7 Eldrazi z Hedron Fields of Agadeem a teleportovat se pryč. Soupeři se mě pokusili zastavit společně, ale další světy, které jsme navštívili, už nebyly tak rozhodující. Eldrazi se proto procházeli kolem, až už zbyl jen jeden soupeř. Ten hrál také aury a nasbíral dost posílení na své bytosti, aby mě stihl porazit. Ale co čert nechtěl, ve hře byl zrovna Akoum a já měl na ruce Cage of Hands, takže rozhodující útok se nakonec nekonal a já vyhrál.
Druhé kolo bylo o poznání jiné – všichni soupeři hráli balík Chaos Reins a nejen to. Během několik prvních kol všichni zahráli Fractured Powerstone, Ondu Gianta a Guard Gomazoa. Kromě toho jsme při cestování mezi světy pravidelně končili v Nephalii, takže to vypadalo, že si všichni odemeleme balíky. Každopádně moje aury připadaly ostatním nějak nepříjemné, takže se na mě zaměřili. Koncentrovanému útoku jsem neuměl odolat a brzo jsem odešel od stolu jako první s jedním bodem.
Třetí kolo si příliš nepamatuji kromě toho, že to byla jedna z mála her, kdy modro-černý balík a jeho ninjové rozjeli kombo Silent-Blade Oni a Whispersilk Cloak, čímž postupně ovládli celou hru a zvítězili.
Ve třetím kole jsem po chvíli rozvíjení stolu zahrál Lumberknot, na kterého mí soupeři měl ve svých balících jen velmi málo odpovědí. Na tohoto stroma postupně napadaly Rancor, Felidar Umbra, Predatory Urge a Indrik Umbra, takže jsem mohl vyzobávat téměř libovolnou bytost ze hry a přidávat si životy, přičemž strom rostl.
Po asi deseti kolech jeden hráč konečně zničil Predatory Urge, jenže to už byl strom asi 15/15 a já měl přes 80 životů. Největší hrozbou se ukázala být Furnace Layer, která mi mohla postupně zničit všechny aury, ale soupeři neměli tolik štěstí při házení symbolu chaosu (i když dva z nich opět hráli Chaos Reins :), takže jsme se brzy teleportovali jinam, kde nebylo tak horko. Ve finále byl strom asi 28/28 a mě se podařilo vyhrát celou hru na nějakých 110 životech. Celkově můj výkon stačil tuším na 4. místo.
Závěrem lze říct, že nové karty světů rozhodně kreativně rozšířily možnosti pro Planechase obecně a tématicky představily zajímavé lokace, mezi jinými všechny důležité oblasti právě probíhajícího Innistradu a také několik známých míst z Ravniky, kam se jako v dalším velkém bloku vrátíme na podzim.
Třetím turnajem po dlouhé době a na zkoušku byly duely v EDH. Tento formát sice existoval od začátku, ale zhruba na konci podzimu loňského roku se zcela osamostatnil na mezinárodní úrovni, když vznikla doména www.duelcommander.com, podle které se orientují velcí organizátoři, zejména pokud jde o zakázané karty. Ačkoliv my už víme dávno, že duely v EDH na turnajové úrovni mají s původní myšlenkou EDH pramálo společného, pro některé hráče je tento formát zajímavý. Vzhledem k tomu, že jsem stále nerozebral svého Skithiryxe, i když jsem s ním od minula skoro nehrál, měl jsem balík, který aspoň mohl něco uhrát.
První kolo jsem hrál proti Kamilovu Rafiqovi, což je stále velmi populární a univerzální generál – jen na tomto turnaji byly nejméně tři. Umí ukončovat hru kolem sedmého kola nebo i dřív. Skithiryx si s ním ale co do rychlosti nezadá, pokud to správně přijde, což se stalo. Během asi 15 minut bylo zajedováno a dohráno.
Druhé kolo to bylo obráceně, hrál jsem proti Leonovu Niv-Mizzetovi s jeho obligátními komby. Jako by to samotné nestačilo, ač jsem jednu hru vyhrál, v obou ostatních si soupeř ten Splinter Twin a Pestermite prostě líznul k sobě, ani nemusel použít hledání. Takže bylo vymalováno opět velmi rychle.
Třetí kolo bylo proti Kačerově kontrolní Saffi. Prý tam měl nějaké komba, ale na ty se ani nedostalo, protože jednu hru jsem dostal ještě před prvním zahráním draka Armageddon a ve druhé Cataclysm, karty, se kterými jsem pravda moc nepočítal...
Poslední kolo proti Zelenáčovu narychlo poskládanému Augustinovi mi připomínalo EDH asi nejvíc, i když v tomto případě ne v můj prospěch. Soupeř uměl draka blokovat a získávat čas až do bodu, kdy můj monoblack neměl co hrát.
Celkově si myslím, že se potvrdilo, že metagame v duelech udělala aspoň pro turnaje z EDH dokonalou napodobeninu Legacy, akorát bez playsetů a s balíkem méně pohodlným na hraní. V těchto ohledech mi přijde Legacy jako lepší varianta :).
Posledním turnajem byl multiplayer v EDH. Pro tento turnaj jsem nachystal a s ostatními z týmu odladil 22 cílů, které jsme na žádném turnaji dříve neměli a hráči o nich nevěděli předem. Navíc se z tohoto seznamu losovalo pro každé kolo a každý stůl pět náhodných cílů, které byly pro danou skupinu hráčů aktivní. Tím pádem získávání cílů s sebou neslo o dost větší pocit úspěchu a nebylo možné prvoplánově stavět balík na vyzobávání cílů. Někteří dokonce v marných herních situacích zahodili šanci udržet se ve hře a vrhli všechno, co měli, do splnění právě aktivních cílů. Splnění cílů bylo odměňováno ihned, hráči si losovali náhodné foilové promo karty z velké krabice.
Pro úplnost, hrál jsem Momira, kterého jinak hrávám zásadně zamíchaného v balíku. Ze zajímavých herních situací bych vypíchl následující:
V jedné hře se díky Kaalii dostala velmi brzo do hry Avacyn a hned po ní Gisela. Situace vypadala dost beznadějně, ale pak tomu náhoda chtěla, že mi přišla Opposition. Momirovi bylo dokonce v této hře umožněno něco najít (to se obvykle nestává), takže jsem si došel pro Seedborn Muse a pak pro Eternal Witness a Mystic Snake, kteří se výborně doplňovali s Cloudstone Curio. Soupeř nakonec úspěšně Opozici zničil, ale to už čekal v mé ruce nalezený Sower of Temptation, který následně Giselu sebral. Po dalších několika kolech bylo po všem. Toto je pouze zjednodušený popis, protože situace byla dost nepřehledná, do hry promlouvali další dva hráči a v tom zmatku jsme navíc všichni dělali chyby...
V jiné hře se podařilo Leonovi originálně odstranit generála ze hry. Když hrál Kuba Maelstrom Wanderera, jeho dvě kaskády se vyhodnocovaly dřív. Z první kaskády vypadl Brutalizer Exarch, který hledal obligátního Primeval Titana. Ale než se spustila druhá kaskáda, Leon zahrál Memory Lapse na Wanderera, čímž ten následně sám sebe odkaskádoval na spodek balíku.
Nutno dodat, že toto bylo velmi brzo ve hře, takže to, že byl Wanderer pryč, zase tolik nepomohlo. Později totiž přišel ještě Forgotten Ancient, který za několik kol nasbíral tolik cukříků, že následně obdarovaná Garruk's Horde byla asi 22/22. K tomu přibyl nakopnutý Rite of Replication na titána...
Ve finálním kole došlo k politováníhodné situaci – Pítrsova Azusa protlačila ve čtvrtém kole nakopnutý Tooth and Nail na titána a Avenger of Zendikar. V ten moment se hra zvrhla v licitování o to, kdo zůstane ve hře o to jedno kolo déle (a tím pádem si odnese o bod více). Následně přišel do hry ještě Ulamog a Genesis Wave asi za 12. Do pár minut bylo po všem.
Z ohlasů hráčů přímo na místě vyplynulo, že se akce celkově vydařila, a když se zadaří, budeme pokračovat v organizování neturnajového hraní a přinášet další nové varianty ať už v Brně nebo třeba zase někdy v Miroslavi. Pokud jde o Rishada Con 2012, náš dík opět směřuje městu Miroslav a klubu hráčů MtG Miroslav, kteří umožnili, že se akce mohla konat. Děkujeme za vaši podporu.