Dik za nazory.
Je to tak, ac se snazime zohlednovat, jak lidi nase akce hodnoti, casto nam to proste nereknou/nenapisou...
ad 1) Neco podobneho bude mozne zopakovat
ad 2) Nemuzeme nikoho nutit, aby si kupoval balik, ktery nechce, prave z toho duvodu, ze obsah je znamy predem. Je veci kazdeho, aby bral v potaz, jak bude cely turnaj vypadat, kdyz si kazdy koupi balik, kde je prumerna potencialni cena kusovek v souctu nejvetsi. Ja a ostatni z organizacniho tymu se obvykle registrujeme az ke konci a vybirame si malo hrane baliky, ale krome toho mnoho nezmuzeme. Snad jen muzeme apeloval, spolu s tebou, ze pokud bude pri vyberu baliku kazdy myslet jen na to, aby vytriskal ze startovneho co nejvic pro sebe, podepise se to pak na kvalite turnaje pro vsechny...
ad 3) Ja bych naopak rekl, ze metagame pro tento format je pomerne predvidatelna jako v libovolnem jinem konstruovanem turnajovem prostredi. Pokud na to ma clovek cas a chut, tak si zjisti, jak vypadaji nejsilnejsi baliky a s rozumnou pravdepodobnosti lze cekat, ze cokoliv jineho zrejme nebude velky problem porazit. Samozrejme problem muze byt, kdyz s touto znalosti a vybaven naslapanym balikem, nekdo prijde na turnaj, kde lze cekat, ze mnoho baliku bude neturnajoveho charakteru.
Takovy pristup mi u EDH specificky nedava valny smysl, protoze podobne jako v Legacy a jinde, idealnim stavem je, kdyz souper nemuze hrat - pravy opak myslenky EDH. Cili moji podporu uz turnajove duely v EDH nemaji.
ad 4a) Ja jsem tedy mnoho argumentu proti te uprave neutoceni na nejslabsiho neslysel. Opravnene bylo, kdyz si lidi stezovali, ze toto pravidlo lze zneuzivat jako stit proti utoceni s kartami jako Sylvan Library nebo Hex Parasite, protoze hrac, co si takto srazi zivoty sam, muze soucasne utocit na kohokoliv.
Jinak jsem jen zaznamenal, ze se to nekterym proste nelibi, protoze chcou mit moznost sejmout kohokoliv kdykoliv... A to uz si musi kazdy prebrat sam.
Kazdopadne pro hospodske hrani jsem to pravidlo aktualizoval (
http://www.dragonhighlander.cz/varianty) tak, ze pokud si nekdo sam sebere zivoty svou kartou, odkryje se pro utok od kohokoliv bud do sveho pristiho kola nebo do konce hry, coz problem resi. Prosadit to ovsem (byt na neformalnim) turnaji je ale vec jina...
ad 4b) Bodovani za fragy jsme si vyzkouseli uz drive, podporuje komba, umoznuje vyzobavani fragu a ne vzdy je snadne urcit, ci ten frag byl, napr. kdyz nekdo vymele skoro celou knihovnu, ale hrac se pak stejne dolize sam. Hrac navic muze treba kolo dopredu vzdat apod. Rozdavat fragy vzdy doleva je zase dost zjevne nefer. Navic asi zadny system bodovani neni odolny proti kartelovym dohodam, coz neni nic jineho nez forma korupce. Stavajici system mame kvuli jeho jednoduchosti - odchazis ze hry? Pripis si x-y bodu, kde x je pocatecni pocet hracu a y pocet hracu, co zbydou po tvem odchodu. Pokud te napada vylepseni, dej vedet.
ad 4c) Ano, cile mely byt pro zpestreni, nikoliv na hromadne vyzobavani jako driv - treba kombo baliky v minulych turnajich roztocily kombo, vsechny vyradily a jeste umely splnit 5 cilu najednou. Tentokrat jsem to pojal opatrneji a cile byly hure splnitelne. Do budoucna, pokud se bude hrat s cily, tak pocitam s nejakymi upravami. Zajimalo by me ale, ktere byly podle tebe "nemozne" na splneni.
It's not getting what you want, it's wanting what you've got.