Článek o variantě Magic 2.0

Články o EDH, zprávy a diskuze o úspěších a neúspěších při hraní EDH a reportáže z turnajů

Článek o variantě Magic 2.0

Příspěvekod Charmer » 04 zář 2012, 00:42

Diskuze ke clanku: http://www.dragonhighlander.cz/magic2

Ke clanku mam jeste nekolik odkazu pro dalsi cteni pro zajemce.

Nejen z clanku vidime, ze prinaseni pomerne prevratnych novych uprav do pravidel, je beznejsi, nez by se mohlo zdat.

Jiny prispevek, co WOTC zkonili a pozdeji opravili:
http://magiclampoon.com/blog/2012/05/16 ... gathering/
prispevek od Energizera v diskuzi je paradoxne lepsi nez cely clanek ;)

Kazda vetsi zmena vyvolava u nekterych odmitave reakce, nekdy az hystericke. Mnoho lidi koncilo s magicem.


Richard Garfield mluvi o vlivu nahody na design a zivotni cyklus her:
http://www.channelfireball.com/home/mag ... uise-2012/

nejake random poznatky:
kontinuita - Garfield planoval, ze nove edice nebudou kompatibilni s predchozimi
puvodni edice - vydavane bez card listu
not included in magic 0.1 - karty, co by menily vlastnika uprostred hry
co proslo: "griefer cards" - LD, diskard

rozhovor s Garfieldem, kde mimojine kritizuje zeme v MtG:
http://www.vtesinla.org/articleGarfieldInterview.asp

Mark Rosewater pise o Barryho zemi:
http://www.wizards.com/magic/magazine/a ... aily/mm/25

Ostatne pokud by Barryho zeme existovala, byla by vybornou nahradou za artefakty a bezbarve karty. Pravidla to ovsem prozatim neumoznuji, proto jako nahradu za bezbarve zdroje zatim Magic 2.0 pouziva kartu, ktera vlastne v Magicu neexistuje...

reinkarnovany Netrunner:
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... ?eidn=3411
It's not getting what you want, it's wanting what you've got.
Uživatelský avatar
Charmer
Site Admin
 
Příspěvky: 80
Registrován: 21 bře 2010, 21:50

Re: Článek o variantě Magic 2.0

Příspěvekod Charmer » 05 zář 2012, 13:38

Par komentaru od pitrse:

- Misthollow griffin + bounce = opakovatelný čtyřmanový tutor na země v modré. Divné :)
- Ano, hodně se zpomalí hledání "zemí". Navrhované řešení (exilovat ze spodku balíku) zase úplně eli
minuje problémy mnohobarevných balíků.
- Velmi se posílí zelená rampa v EDH - nikdy jí nedojdou basic landy, bude si moct filtrovat balík od dalšího nadbytečného rampení atd. Třeba Azusa by vždycky měla země na ruce.
- Nedefinovaná dolní hranice pro počet karet v EDH moc nahrává kombům. Úplně nerozumím, proč prostě nehrát pořád na 100 karet, jen "bez zemí".
- Ne-hromadné LD ztrácí na síle, stejně tak dualy, ale to by nemuselo být na škodu


Ad Griffin: ano, to by mohlo fungovat, ale se kterym opakovatelnym vracenim by to byla skutecna a efektivni karetni vyhoda, ktera by poskozovala cely format? Kdyby to ale mel byt skutecne problem, staci vyhazovat karty do command zony a je to...

Ad hledani: pomale hledani se IMHO vztahuje pouze na EDH, protoze je tam tech karet hodne. Soucasne si myslim, ze to je pomale jen ze zacatku. Po vice hrach uz ma clovek lepsi predstavu, kterou sajdovku proti kterym deckum konzistentne vyhazovat apod.

Jinak mi neni jasne, jak "exilovani ze spodku" "_uplne_ eliminuje problemy mnohobarevnych baliku". Mam vyzkousene, ze kdyz se clovek zene do prilis mnoho barev, driv nebo pozdeji mu stejne nejaka dulezita chybi, pokud nema v decku dost zemi, ktere umi vice barev. A narvat balik tunou fixace jen aby bylo dost basic landu mi pripada jako dost velka nevyhoda proti 1- a 2-barevnym deckum, kterym bude chodit mnohem vic karet, ktere budou delat neco relevantniho.

Ad rampa: Ta uz je imho rozbita ted, specialne Azusa. Akorat proste prohraje, kdyz ji ty zeme prijdou extra blbe, coz se stejne nestava casto. Jinak i v M2.0 si muze rampit kdo chce jak chce, takze ten problem je IMHO v pokladani 3 zemi za kolo, nikoliv v tom, ze kazda karta muze byt zem. Krome toho proti kombum a takovymto rampam si v M2.0 clovek aspon nelize landy, ktere jsou jako potencialni odpoved uplne na nic. Ted uz skoro kazda karta v baliku muze byt zachranou proti deckum, ktere maji diky generalskym abilitam celkem jasne nalajnovano, co chcou hrat kazdou hru... Nejlip se to zjisti tak, ze se to vyzkousi :)

Ad pocet karet v EDH 2.0: Dolni hranice stanovena je - 60 karet, je to popsane v clanku. Ta uvaha je takova, ze vime, kolik nezemi mame v normalnim EDH. Nejjednodussi zpusob, jak prejit na EDH 2.0 je proste dat si basic landy (a pripadne dalsi zeme a/nebo fixaci) stranou a neztracet cas slozitou prestavbou. 100 karet je jiste taky varianta, ale pro me osobne hraje roli i samotna velikost baliku, ktery se lip micha a lip se v nem hleda. S 60-70 kartami mam balik obsahujici pool relevatnich karet stejne velky jako v normalnim EDH a jako bonus se s tim balikem pohodlneji hraje...

Ad LD: Ano, to je oficialni pristup Wizardu od doby, co Stone Rain opustil Standard. Niceni zemi ztraci na sile bez ohledu na M2.0. Pokud jde o dual- a multilandy, mam otestovane, ze do urcite miry se porad hodi, uz proste nejsou tak naprosto nezbytne, aby balik dobre fungoval.
It's not getting what you want, it's wanting what you've got.
Uživatelský avatar
Charmer
Site Admin
 
Příspěvky: 80
Registrován: 21 bře 2010, 21:50


Zpět na Články a reportáže

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron