Reportáž z Rishada Conu 2012

Články o EDH, zprávy a diskuze o úspěších a neúspěších při hraní EDH a reportáže z turnajů

Reportáž z Rishada Conu 2012

Příspěvekod Charmer » 14 črc 2012, 19:04

It's not getting what you want, it's wanting what you've got.
Uživatelský avatar
Charmer
Site Admin
 
Příspěvky: 80
Registrován: 21 bře 2010, 21:50

Re: Reportáž z Rishada Conu 2012

Příspěvekod Thobi » 15 črc 2012, 16:04

Ahoj,

na rishadaconu jsem zaslechl něco o nedostatečném feedbacku, tak přispěji svou troškou do mlýna.
1.) 2HG Sealed - ač k němu došlo jen shodou náhod, tak bych jej hodnotil velmi vysoko. Dostal jsem šanci si zahrát se sadou, jejíž dny na Standardu jsem prošvihl a díky formátu byly balíčky i příjemně různorodé.
2.) Planechase - Balíčky na příjemně funny úrovni. Jedinné, co mi přijde trochu smutné (třeba i situace na minulém rishadaconu s Commander release) je, že snad na každé akci, kde si hráči budou sami vybírat z nějakých představených balíčků, jejihž obsah je předem znám, bude existovat jeden, který bude chtít většina hráčů, což ubírá akci na různorodosti. - Možná náhodné losování při registraci, tak aby bylo od každého decku stejně?
3.) Commander duely - tento formát je prostě ošemetný a minimálně já jsem mu ještě na chuť nepřišel. Vzhledem k tomu, že toto není hra jen v rámci stálé komunity, lze jen těžko odhadnout, na jaké balíčky na tomto turnaji narazíte - myslím co se jejich síly týče a díky tomu pak vznikají situace, kdy hraje jen jeden z hráčů, protože ten turnaj jeden pojme jako legačku a druhý jako hru u kuchyňského stolu. A také se ukazuje to, že každý hráč si pod slovem "zábava", představí něco jiného.
4.) Commander multiplayer - To je podle mě formát, pro který byly commander decky stvořeny. Hlavně zde narozdíl od duelů odpadá problém s nevyvážeností decků, kdy pokud se u stolu sejdou 4 rozumní hrači, mohou toho nejsilnějšího krotit dohromady a tomu nejslebšímu dát také prostor ke hře. Napsal bych jen něco k pravidlům, jež byly na turnaji použity:
a) Způsob útočení - jednak, ač jsem slyšel spoustu argumentů pro i proti, se musím strefit do možnosti útočit na hráče s nejméně životy. Ano, je tu sice možnost, že to bude hráč, co má na stole deset planeswalkerů a Sylvan Library, ale jednak jsou to všechno zničitelné pernamenty a tedy zbylí tři mají možnost se s něma vypořádat a druhak a to hravně, spíš nastane situace, že ten hráč s nejméně životy bude zároveň hráčem nejslabším, jenž byl díky systému bodování dán na odstřel ostatníma - a právě toto eliminuje možnost hrát s různě silnými decky u jednoho stolu tak, že se budou navzájem "hlídat". Pak to, že se dá útočit na více cílů(hráčů) najednou mi sice přijde zvláštní, ale dá se to do jisté míry pochopit.
b) Bodování - bodování až nemile podporuje totální dohody u stolu - je sice hezké se domluvit, že ten který pernament je moc silný a společnými silami ho i zničit - v takovéto možnosti interakce vidím i samotnou krásu multiplayeru, ale už o něco méně hezčí (čti hnusné), je podle mě se domluvit na odprásknutí nějakého hráče, aby si zbylí tři pro sebe získali bod navíc. A tento způsob získání bodu se v případě, že se u stolu sejdou 4 kontrolní decky, ukazuje jako jedinný možný.
c) Cíle - Vím, že toto není soutěž nazvaná "rozdej co nejvíc prom". Pokud by cíle měly být jen jako zpestření hry, tak by šly považovat za povedené. Jestli ale měly být její součástí, tak by myslím stálo za zvážení jejich předělání - ať už na cíle splnitelnější, nebo aspoň zábavnější. (spousta cílů totiž nebyla pro splnění těžká, ale přímo nemožná)
Thobi
 
Příspěvky: 1
Registrován: 15 črc 2012, 14:45

Re: Reportáž z Rishada Conu 2012

Příspěvekod Charmer » 15 črc 2012, 18:29

Dik za nazory.

Je to tak, ac se snazime zohlednovat, jak lidi nase akce hodnoti, casto nam to proste nereknou/nenapisou...

ad 1) Neco podobneho bude mozne zopakovat

ad 2) Nemuzeme nikoho nutit, aby si kupoval balik, ktery nechce, prave z toho duvodu, ze obsah je znamy predem. Je veci kazdeho, aby bral v potaz, jak bude cely turnaj vypadat, kdyz si kazdy koupi balik, kde je prumerna potencialni cena kusovek v souctu nejvetsi. Ja a ostatni z organizacniho tymu se obvykle registrujeme az ke konci a vybirame si malo hrane baliky, ale krome toho mnoho nezmuzeme. Snad jen muzeme apeloval, spolu s tebou, ze pokud bude pri vyberu baliku kazdy myslet jen na to, aby vytriskal ze startovneho co nejvic pro sebe, podepise se to pak na kvalite turnaje pro vsechny...

ad 3) Ja bych naopak rekl, ze metagame pro tento format je pomerne predvidatelna jako v libovolnem jinem konstruovanem turnajovem prostredi. Pokud na to ma clovek cas a chut, tak si zjisti, jak vypadaji nejsilnejsi baliky a s rozumnou pravdepodobnosti lze cekat, ze cokoliv jineho zrejme nebude velky problem porazit. Samozrejme problem muze byt, kdyz s touto znalosti a vybaven naslapanym balikem, nekdo prijde na turnaj, kde lze cekat, ze mnoho baliku bude neturnajoveho charakteru.

Takovy pristup mi u EDH specificky nedava valny smysl, protoze podobne jako v Legacy a jinde, idealnim stavem je, kdyz souper nemuze hrat - pravy opak myslenky EDH. Cili moji podporu uz turnajove duely v EDH nemaji.

ad 4a) Ja jsem tedy mnoho argumentu proti te uprave neutoceni na nejslabsiho neslysel. Opravnene bylo, kdyz si lidi stezovali, ze toto pravidlo lze zneuzivat jako stit proti utoceni s kartami jako Sylvan Library nebo Hex Parasite, protoze hrac, co si takto srazi zivoty sam, muze soucasne utocit na kohokoliv.
Jinak jsem jen zaznamenal, ze se to nekterym proste nelibi, protoze chcou mit moznost sejmout kohokoliv kdykoliv... A to uz si musi kazdy prebrat sam.

Kazdopadne pro hospodske hrani jsem to pravidlo aktualizoval (http://www.dragonhighlander.cz/varianty) tak, ze pokud si nekdo sam sebere zivoty svou kartou, odkryje se pro utok od kohokoliv bud do sveho pristiho kola nebo do konce hry, coz problem resi. Prosadit to ovsem (byt na neformalnim) turnaji je ale vec jina...

ad 4b) Bodovani za fragy jsme si vyzkouseli uz drive, podporuje komba, umoznuje vyzobavani fragu a ne vzdy je snadne urcit, ci ten frag byl, napr. kdyz nekdo vymele skoro celou knihovnu, ale hrac se pak stejne dolize sam. Hrac navic muze treba kolo dopredu vzdat apod. Rozdavat fragy vzdy doleva je zase dost zjevne nefer. Navic asi zadny system bodovani neni odolny proti kartelovym dohodam, coz neni nic jineho nez forma korupce. Stavajici system mame kvuli jeho jednoduchosti - odchazis ze hry? Pripis si x-y bodu, kde x je pocatecni pocet hracu a y pocet hracu, co zbydou po tvem odchodu. Pokud te napada vylepseni, dej vedet.

ad 4c) Ano, cile mely byt pro zpestreni, nikoliv na hromadne vyzobavani jako driv - treba kombo baliky v minulych turnajich roztocily kombo, vsechny vyradily a jeste umely splnit 5 cilu najednou. Tentokrat jsem to pojal opatrneji a cile byly hure splnitelne. Do budoucna, pokud se bude hrat s cily, tak pocitam s nejakymi upravami. Zajimalo by me ale, ktere byly podle tebe "nemozne" na splneni.
It's not getting what you want, it's wanting what you've got.
Uživatelský avatar
Charmer
Site Admin
 
Příspěvky: 80
Registrován: 21 bře 2010, 21:50


Zpět na Články a reportáže

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron