Par komentaru od pitrse:
- Misthollow griffin + bounce = opakovatelný čtyřmanový tutor na země v modré. Divné
- Ano, hodně se zpomalí hledání "zemí". Navrhované řešení (exilovat ze spodku balíku) zase úplně eli
minuje problémy mnohobarevných balíků.
- Velmi se posílí zelená rampa v EDH - nikdy jí nedojdou basic landy, bude si moct filtrovat balík od dalšího nadbytečného rampení atd. Třeba Azusa by vždycky měla země na ruce.
- Nedefinovaná dolní hranice pro počet karet v EDH moc nahrává kombům. Úplně nerozumím, proč prostě nehrát pořád na 100 karet, jen "bez zemí".
- Ne-hromadné LD ztrácí na síle, stejně tak dualy, ale to by nemuselo být na škodu
Ad Griffin: ano, to by mohlo fungovat, ale se kterym opakovatelnym vracenim by to byla skutecna a efektivni karetni vyhoda, ktera by poskozovala cely format? Kdyby to ale mel byt skutecne problem, staci vyhazovat karty do command zony a je to...
Ad hledani: pomale hledani se IMHO vztahuje pouze na EDH, protoze je tam tech karet hodne. Soucasne si myslim, ze to je pomale jen ze zacatku. Po vice hrach uz ma clovek lepsi predstavu, kterou sajdovku proti kterym deckum konzistentne vyhazovat apod.
Jinak mi neni jasne, jak "exilovani ze spodku" "_uplne_ eliminuje problemy mnohobarevnych baliku". Mam vyzkousene, ze kdyz se clovek zene do prilis mnoho barev, driv nebo pozdeji mu stejne nejaka dulezita chybi, pokud nema v decku dost zemi, ktere umi vice barev. A narvat balik tunou fixace jen aby bylo dost basic landu mi pripada jako dost velka nevyhoda proti 1- a 2-barevnym deckum, kterym bude chodit mnohem vic karet, ktere budou delat neco relevantniho.
Ad rampa: Ta uz je imho rozbita ted, specialne Azusa. Akorat proste prohraje, kdyz ji ty zeme prijdou extra blbe, coz se stejne nestava casto. Jinak i v M2.0 si muze rampit kdo chce jak chce, takze ten problem je IMHO v pokladani 3 zemi za kolo, nikoliv v tom, ze kazda karta muze byt zem. Krome toho proti kombum a takovymto rampam si v M2.0 clovek aspon nelize landy, ktere jsou jako potencialni odpoved uplne na nic. Ted uz skoro kazda karta v baliku muze byt zachranou proti deckum, ktere maji diky generalskym abilitam celkem jasne nalajnovano, co chcou hrat kazdou hru... Nejlip se to zjisti tak, ze se to vyzkousi
Ad pocet karet v EDH 2.0: Dolni hranice stanovena je - 60 karet, je to popsane v clanku. Ta uvaha je takova, ze vime, kolik nezemi mame v normalnim EDH. Nejjednodussi zpusob, jak prejit na EDH 2.0 je proste dat si basic landy (a pripadne dalsi zeme a/nebo fixaci) stranou a neztracet cas slozitou prestavbou. 100 karet je jiste taky varianta, ale pro me osobne hraje roli i samotna velikost baliku, ktery se lip micha a lip se v nem hleda. S 60-70 kartami mam balik obsahujici pool relevatnich karet stejne velky jako v normalnim EDH a jako bonus se s tim balikem pohodlneji hraje...
Ad LD: Ano, to je oficialni pristup Wizardu od doby, co Stone Rain opustil Standard. Niceni zemi ztraci na sile bez ohledu na M2.0. Pokud jde o dual- a multilandy, mam otestovane, ze do urcite miry se porad hodi, uz proste nejsou tak naprosto nezbytne, aby balik dobre fungoval.
It's not getting what you want, it's wanting what you've got.